מנתח אורטופדי בקליניקה לטיפול בהלוקס ולגוס hallux valgus

עצם בולטת, מעצבנת ובוהן עקומה בכף הרגל.

הלוקס ולגוס hallux valgus – בוהן קלובה, היא בליטה גרמית בצד כף הרגל בבסיס הבוהן הגדולה. כפתורים מתפתחים לאט לאט כאשר לחץ על המפרק בבסיס הבוהן הגדולה גורם לזוז הבוהן ממקומה, ונשענת פנימה לכיוון הבוהן השנייה. מכיוון שלמפרק זה יש משקל רב במהלך פעילויות כמו עמידה והליכה, כריות יכולות לגרום לכאבים בכף הרגל, נוקשות, אדמומיות ונפיחות. יבלות עשויות להיווצר במקום בו הבוהן הגדולה והבוהן השנייה מתחככות זו בזו או על כדור הרגל. אלא אם כן הם מטופלים, הכדורים מחמירים עם הזמן, וזה עלול להיות קשה לנעול נעליים רגילות או ללכת בלי כאב. כריות יכולות להתרחש ברגל אחת או בשתי הרגליים.

ברוב המקרים, כפתורים מתפתחים בבגרותם. לעיתים נדירות, ילדים עלולים להיוולד עם בונסיות (המכונות הלקס וולגוס מולד) או לפתח אותם מאוחר יותר בילדותם (היילוקס וולגוס צעיר או מתבגר).

בעת קביעת פגישה המטופלים בוחרים תאריך ושעה נוחים, שימו לב שמדובר בהתייעצות, בבדיקה ראשונית או בפגישה חוזרת עם טראומטולוג-אורטופד למטרות רפואיות. המנתח האורתופדי משתף פעולה עם מומחים אחרים, משתמש בציוד מודרני לאבחון, מספק שירותי טיפול רפואי, כירורגי ואורתופדי.

ד"ר ניב דריאנגל מומחה בטיפול בהלוקס ולגוס hallux valgus

באמצעות ניתוח בכף הרגל, ניתן להסיר את העצם המוגדלת.

בוהן קלובה (hallux valgus) הלוקס ולגוס

לכל מטופל נקבע טיפול מורכב, מה שמוביל להחזרת המיקום והתפקוד הרגילים של החלק הפגוע בגוף. התקנת תותבת במקום החלק החסר בגפה תאפשר לאדם הפצוע להסתגל טוב יותר לחיים.

הרופא האורטופדי ד"ר ניב דריאנגלמשלים את הבדיקה בשיטות קליניות (ספירת דם מלאה) ואבחון חומרה. צילום רנטגן, צילום CT להערכת מצב הרקמות הקשות (עצמות, סחוס), אולטרסאונד, MRI לקביעת הפתולוגיה של רקמות רכות (שרירים, גידים, קרום סינוביאלי, כמוסה משותפת). לפעמים יש צורך להשתמש בשיטות פולשניות – ניקור מפרקים, ארתרוסקופיה, לקחת חומר לבדיקה היסטולוגית וציטולוגית אם יש חשד לסרטן.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן