בתי ספר ומוסדות חינוך בהוד השרון

הוד השרון היא עיר במחוז מרכז בישראל שמימי היווסדה חרטה על דגלה את החשיבות להשקעה בחינוך. העיר ממוקמת כ-10 ק"מ מזרחית לקו החוף של הים התיכון, דרומית לכפר סבא, דרומית מזרחית לרעננה וצפון מזרחית לרמת השרון, ונסיעה קצרה מתל אביב. כל אלו מאפשרים לעיר להיות מוקד למוסדות חינוך, כמו גם מיקום נוח לגישה למוסדות אקדמיים גבוהים ברחבי הארץ. אז איזה מוסדות חינוך פועלים בהוד השרון? המשיכו לקרוא ואנו מבטיחים לפרוש בפניכם את כל מה שיש להוד השרון להציע.

בקצרה

לפי נתוני הלמ"ס, ישנם בהודה שרום 18 בתי ספר ו-8,083 תלמידים: 12 בתי ספר יסודיים: בית הספר הדמוקרטי, המגן, יגאל אלון, לפיד, שילה, ממכתי אלף, נווה נאמן, רבין, רעות, טלי, הא 'ירוק בשם אריאל שרון ובגין (4,406 תלמידים). 4 חטיבות ביניים: הראשונים, השחר, עתידים וצורים (1,628 תלמידים). חטיבת ביניים חמישית, השקים נפתחה בשנת 2018. 5 תיכונים: הדרים, תיכון אלכסנדר מוס בישראל, רמון, מוסנזון ונעמת (2,049 תלמידים). 71.7% מתלמידי כיתות י"ב בעיר היו זכאים לתעודת בגרות בשנת 2001.

תוכניות חינוך משותפות עם מוסדות חינוך מחוץ לארץ

בנוסף לכל המוסדות המופעלים בהוד השרון, ישנם תוכניות רבות ויוזמות הפועלות בעיר לחבר בין הנוער והילדים בהוד השרון לנוער, ונוער יהודי מחוץ לארץ. מתוכניות חינוכיות לעולים חדשים, אולפן ללימוד עברית מהרמות הגבוהות ביותר בארץ, ועוד. למשל, כפר הנוער מוסנסון מקבל סטודנטים ישראלים וסטודנטים מחו"ל כאחד. תיכון אלכסנדר מוס בישראל מציע תכנית לתלמידי תיכון אמריקאים השוהים חודשיים עד שנה בישראל. בכל שנה כמחצית מכיתת כיתה י' מבית הספר התיכון מילקן בלוס אנג'לס, קליפורניה, מגיעים להוד השרון כדי ללמוד סמסטר יחד עם תוכנית זו.

חינוך בהוד השרון

מערכת החינוך בהוד השרון הינה מהמתקדמות ביותר בארץ ופועלת מתוך התפיסה שהחינוך הוא העתיד של העיר, ולכן הוד השרון בוחרת כבר שנים לפעול באמצעות וביחד עם ממשלות ישראל ושרי חינוך שונים, על מנת לשפר ולהתאים את מערכת החינוך בעיר לדרישות של עולמנו.  בהוד השרון תוכלו למצוא מספר מוסדות חינוך שעושים שיטות בשיטות חינוך חדשניות ומוכחות, כחלק מהרצון של העיר להיות רלוונטית לכמה שיותר אוכלוסיות וצרכים שונים של הורים שונים, כזה מגיע לחינוך ילדיהם. כל זאת במטרה לספק לתלמידים ולסטודנטים שגרים בהוד השרון, את הקרקע הפורייה לצמיחה אינטלקטואלית משמעותית. שתכוון אותם למסלול הצלחה בתחומי העניין שמושכים אותם.  

המנטרה החינוכית של הוד השרון
בהוד השרון מאמינים שהחינוך כיום, בעידן הגלובליזציה, צריך לחזור למציאת האיזון בין הקבוע למשתנה, הצפוי והמקרי, החוזר והשונה, הפרט והקולקטיבי ובין המקובל לחריג. בית הספר הוא לא רק מקום המיועד לרכישת ידע אלא גם מקום להשגת כלים ללמידה ולשיפור יכולות אישיות בשילוב חינוך לערכי מוסר, על מנת להתמודד עם העולם עם מעגלים שונים, להכיר אותו ולנסות להגדיר. האינטראקציה בין אדם לסביבתו האנושית והפיזית, ובאופן אשר מזמין הזדמנויות ללמידה, צמיחה והעצמה של עתיד העיר.

מצטיינים גם בחינוך

הוד השרון הינה אחת הערים עם אחוז המצטיינים הגבוה ביותר בישראל. עם אחוזי סיום בית ספר תיכון מהגבוהים בארץ, ועם אוכלוסייה גדולה של סטודנטים למקצועות שונים. ממשיכה הוד השרון להוביל בכל מה שקשור לחינוך, יוזמות חינוך, ואמצעים להשבחת החינוך בעיר. ההשקעה הגדולה של עיריית הוד השרון בשיתוף פעולה עם עשרות יוזמות וארגונים ללא מטרות רווח, מספקים יחד להוד השרון את היתרון שהופך את העיר למעצמה חינוכית במרכז ישראל.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן