החלפת ברך בגישה קינמטית- מה זה אומר?

המפרקים שלנו נשחקים, אצל מי יותר ואצל מי פחות, וזאת פונקציה של גנטיקה, אבל הרבה מאד גם מאורח וסגנון חיים, אופן ההתנהלות שלנו והצורה שבה אנחנו נושאים את הגוף, רמת הפעילות הגופנית וסגנון העבודה שלנו ועוד. יחד עם זאת ועם כל זאת, שיחקה טבעית היא דרך הטבע

כמו עור הפנים שלנו, הזיכרון, היכולות הפיזיות, השיניים וכלל המערכות של הגוף, גם המפרקים שלנו נשחקים. בעוד שאנחנו מצליחים להאריך את החיים, אנחנו עדיין לא יודעים לייצר ולקיים את התנאים שיאפשרו לגוף שלנו לשרת אותנו באופן מלא מבלי צורך לחזק אותו מעת לעת, אבל אנחנו כן יודעים לספק חלקי חילוף ברמה הולכת וגדלה.

החלפת ברך בגישה קינמטית היא בעצם גישה חדשנית של החלפת מפרק ברך שמעניקה פתרון במכלול וקשת רחבה יותר מבעבר. פרופ' רונן דבי הוא מנתח מומחה שמתמחה בביצוע ניתוחי החלפת ברך בגישה קינמטית שיוכל לאבחן ולהתאים את הפתרון הטוב ביותר, לרבות ניתוח במידת הצורך.

גישה הוליסטית לניתוח מפרק

בעבר גישות לניתוחי החלפת מפרקי ברך ובאופן כללי היו גישות דו ממדיות שלקחו בחשבון מה שבסופו של דבר יצר טווח תנועה קצר למדי, צליעות, בעיות ביציבה ועוד מגוון של מגבלות לרבות חווית כאב משמעותית. קינמטיקה פרושה תנועה וניתוחי החלפת ברך בגישה קינטמטית אלו הם בעצם ניתוחים בגישה חדשנית שלוקחת בחשבון מכלול של פרמטרים שלא נלקחו בעבר ומאפשרת בעקבות כך לייצר פתרון הרבה יותר מותאם באופן אישי והרבה יותר נעים ונוח.

בעוד שבעבר הגישה החד גונית הייתה אחידה לכולם, ללא קשר לנטיות ואורחות חייו הפרטיות של האדם ומבלי להתייחס לצרכים הפרטיים שלו, כיום הגישה היא הוליסטית יותר, וככל שהרופא המנתח מיומן יותר כך יש ביכולתו להעניק תהליך כירורגי עם אחוזי הצלחה גבוהים מאד ותהליך החלמה קצר ופשוט יחסית.

במרפאה של פרופ' רונן דבי תוכלו לקבל את כל הייעוץ המלא לרבות אבחון והמלצה קלינית תוך מיצוי כלל האפשרויות שעומדות לרשותכם ובהתאם למצב הפרטי של המפרק כמו גם סגנון החיים האינדיבידואלי. 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן