אם אתם רוצים לקנות דירה ראשונה, אתם יכולים לקבל מקסימום 75% מימון במסגרת משכנתא. זה אומר שלפחות רבע מסכום הרכישה צריך להגיע מהכיס שלכם, בתור "הון עצמי". לא כולם מסוגלים לגייס סכומים כאלה בעצמם, אבל איך אפשר לקחת משכנתא ללא הון עצמי?

האפשרות הנפוצה ביותר, היא להשלים את הסכום שחסר לכם ואפילו אם ההון העצמי כולו, באמצעות הלוואות לכל מטרה ללקוחות כל הבנקים בתנאים מתאימים.

במאמר זה נסביר איך זה עובד, ונציג אפשרויות נוספות להשגת המימון הנדרש.

הלוואה משלימה מגופים חוץ בנקאיים

הדרך הפופולרית ביותר, היא לקחת הלוואה מחברת אשראי או גוף חוץ בנקאי אחר. ניתן לקבל הלוואה לכל מטרה בתהליך מהיר ופשוט, ובתוך כמה ימים כבר לראות את הכסף שאתם צריכים אצלכם בחשבון.

מכיוון שתקבלו מסגרת אשראי נפרדת לזו שיש לכם בבנק, יהיה לכם קל יותר לנהל את הכספים במהלך הרכישה המורכבת.

אתם יכולים לקבל ריביות משתלמות, בעיקר אם יש לכם דירוג אשראי טוב.

הלוואה אישית

אם אתם מעדיפים לא לקחת על עצמכם התחייבות נוספת, אתם יכולים לגייס את הכסף מבני/ות משפחה או חברים/ות. גם אם ההורים לא יכולים להרשות לעצמם לתת לכם סכום כזה בתור מתנה, אתם יכולים לקחת אותו במסגרת הלוואה מסודרת, אשר כפופה להסכם בין הצדדים על תנאי ההחזר המלאים, עם או בלי ריבית.

אם להורים שלכם יש נכס ללא שעבוד, אתם יכולים לשקול ביחד איתם אפשרות שייקחו משכנתא הפוכה. הם יוכלו להמשיך לגור בבית, ואתם תוכלו להרשות לעצמכם בית משלכם.

הלוואה מקופה או קרן

אם יש לכם קופת גמל, קרן פנסיה או קרן השתלמות שצברו סכומי משמעותיים, יכול מאוד להיות שאתם יכולים לקבל כנגדן הלוואות בתנאים טובים מאוד. הזכאות שלכם תלויה בוותק הקופה או הקרן ובתנאים נוספים, אך באופן עקרוני ניתן לקבל אחוז מסוים מתוך הכסף שצברתם, בריבית נמוכה למדי. מומלץ לבדוק את התנאים מול בתי ההשקעות וחברות הביטוח.

תוכנית מחיר למשתכן

כמובן שאי אפשר לדבר על השגת מימון לרכישת דירה, מבלי להזכיר את התוכנית שמטרתה להוזיל את הדירות עבור זוגות צעירים ואוכלוסיות נוספות. במסגרת מחיר למשתכן, אתם יכולים לרכוש דירה עם הון עצמי נמוך מאוד.

לדוגמה, עבור דירה בשווי 2 מיליון שקלים, כנראה תידרשו לגייס סכום של כ-100,000 שקלים כדי לקבל משכנתא. גם אין לכם סכום כזה או אפשרות לגייס אותו, לקיחת הלוואות לכל מטרה ללקוחות כל הבנקים על בממדים הללו תהיה יותר קלה, והרבה פחות מכבידה.

כמובן, אפשרות זו לא תלויה רק בכם. כדי לקבל דירה במסגרת התוכנית אתם צריכים לעמוד בתנאים מסוימים, להירשם להגרלה או למספר הגרלות וגם לקוות שאם תזכו – תאהבו את הדירה שמציעים לכם לרכוש.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."