מומחה לטיפולי שורש

עששת היא הסיבה העיקרית לכך שילדים עוברים טיפולים אנדודונטיים שונים.

הליך זה נקרא טיפול שורש ולעתים מכונה טיפול בתעלת השורש

הליך טיפולי שורש כולל חיטוי שיניים והסרת משקעים מרקמות עצבים, רקמת לימפה, רקמת דם, חיידקים וזיהומים בתא העיסה העטרה ובערוצים הנלווים. בהליך זה, תעלת השורש נעשית דרך פתח קטן בשן, לרוב בהרדמת שיניים, המתקבלת במכשיר קטן ודק וסטרילי – תיק אנדודונטי – שרופא השיניים מנקה ויוצר לתעלה דקה קטנה ( ס) בשיניים.

הרופא עושה פתח קטן בחלק העליון של השן ומשתמש במכשירים קטנים

כדי להסיר עצבים ולנקות את תא התעלה והשורשים. הליך זה מאפשר להמשיך להשתמש בשן ללא כל אי נוחות. לאחר בחינת השן בצילום רנטגן, רופא השיניים מניח סוללה מגוננת סביב השן כדי לשמור על השן נקייה מרוק.

רופאי שיניים ידועים גם כמומחים לתעלות שורש והם מאומנים בהרחבה לבצע טיפולי שורש והליכים מתקדמים אחרים

מומחה לטיפולי שורש ממקד את מאמציו בכאב שיניים קשה, הצלת שיניים פגועות וביצוע פעולות שורש הדורשות טיפול מתקדם. מומחים לתעלות שורש הם משאב נהדר שניתן להשתמש בו לטיפול בשיניים עמוקות במידת הצורך.

על מנת להיות מומחה לאנדודונטיה

תחילה עליך להשלים קורס הכשרה נוסף של שנתיים עד שלוש בתכנית מתקדמת לרפואת שיניים ואז לעבור ארבע שנות רפואת שיניים. על מנת להגביל את התרגול שלהם ל"אנדודונטיה "גרידא, עליהם להתרכז בטיפול בעיסת שיניים. אנדודונטולוגים, הידועים גם כמומחים לטיפולי שורש, מאומנים עם שנתיים נוספות לשלוט בטכניקות מסוימות המסייעות להם לייצב את טיפולי השיניים העמוקים ולהבטיח יעילות.

שימוש בטיפול אנדודונטי או טיפול שורש במקרה זה

הוא הפיתרון הטוב ביותר כאשר עיסת השיניים שלך נפלה קורבן לחיידקים הגורמים לעששת, או אם פגעת בו בגלל פציעות פנים או טראומה. השיטה יכולה להשתנות בהתאם לגיל. אנדודונטולוגים יכולים לבלות עד שנתיים נוספות בהתמחות בטיפולים שיש להם בעיות בעיסה.

ההבדל בין שורש שן ראשונית לשן קבועה הוא עצום, והיא לרוב דקה וקצרה יותר מהשן הקבועה. כשמוציאים שן, שיניים אחרות יכולות להשתנות ולגרום לכך שהנשיכה שלך לא מיושרת.

הפרוגנוזה שלך תושפע מסוג הטיפול שיקבלו השיניים שלך

ישנם מספר גורמים, כולל טיפול בשורש (טיפול ראשוני בשורש, טיפול וחזרה לאחר תעלת שורש), מספר השורשים שנפגעו ומיקום ומיקום השיניים. חלקים ממידע זה הותאמו למדריך שלך לטיפול אנדודונטי על ידי האיגוד האמריקני לאנדודונטים.

רופאי שיניים משתמשים בטכנולוגיות חדישות כמו צילומי רנטגן דיגיטליים

מיקרוסקופים כירורגיים, ציוד אולטרסאונד והדמיה תלת ממדית סיבית לביצוע טיפולים אנדודונטיים. לא משנה מה אתם זקוקים לטיפול שורש או כל הליך אנדואדיסטי אחר, קבוצת אנדודונטיה של מנהטן היא לספק טיפולים איכותיים ללא תחרות בסביבה רחומה של מקצועיות ומצוינות קלינית. תחום הטיפול בשורש נאבק בתדמית ציבורית חדשה שתואמת יותר את המציאות.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן