חלוקת זכויות בעסק וזכויות פנסיה בעת גירושין

ניתן להעניק חלק מההטבות והזכויות לפנסיה לבן הזוג לשעבר בצורה של, בין היתר, צו. זכויות פנסיה שלא נרכשו במהלך הנישואין ניתנות לחלוקה גם באותם חוקים כמו במקרי גירושין אחרים, כגון מזונות ומזונות.

בית המשפט רשאי לקבוע חלוקה הוגנת של רכוש זוגי והתחייבויות הנוגעות לתחזוקה בין הצדדים

אם קיים רכוש זוגי מספיק, רשאי בית המשפט להורות לבן הזוג שאינו מועסק לקבל רכוש זוגי מספיק בכדי לכסות את חלקו הראוי על בסיס חלוקה הוגנת של גורמים.

ערך הפנסיה יכול להתבסס על נוסחה שקובעת כמה תהיה הפנסיה עם סיום הגירושין. תביעת הגירושין שהוגשה אינה נחשבת לתביעה כנגד בן הזוג בגין אובדן זכויותיו בעסק או לפנסיה.

בתי משפט לגירושין יכולים לפסוק רכוש נפרד מבן זוג אחד לאחר

אך בדרך כלל כל פנסיה שנצברה במהלך הנישואין נחשבת לרכוש זוגי משותף והיא כפופה לחלוקה. בתי משפט מגדירים בדרך כלל "רכוש זוגי" כרכוש שנרכש על ידי בן הזוג במועד הנישואין או הגירושין או לאחריו.

לדוגמא

אישה המעוניינת לשמור על ביתה ועסקיה יכולה לוותר על זכויותיה הפנסיוניות לאחר גירושין אם בעלה יעביר אליה את חלקו מערך הפנסיה. אם שני בני הזוג מסכימים לכך, לא ניתן לבטל את חלוקת הזכויות בחברה ובפנסיה לבן הזוג האחר בעת הגירושין.

במקרה של גירושין, עליך להודיע לבית המשפט כי לא פרשת לגמלאות בעת הגירושין וכי הטבות הפנסיה שלך הן חלק מתביעת הגירושין שלך. צו הגירושין הסופי קובע כי כל אחד מבני הזוג ישתלט על חלקו בביטוח הפנסיוני לאחר סיום הגירושין.

עורך דין לענייני משפחה מנוסה יכול לענות על שאלותיך לגבי חלוקת ההטבות וההטבות הפנסיוניות שלך במהלך תהליך הגירושין

עורך דין גירושין בעל ידע יכול להבטיח כי כל הנכסים והנכסים, כולל פנסיית בן / בת הזוג, יחולקו לפני שיתוף הנכס או הנכס. קרא כאן עוד על יכולתו של רו"ח לייעץ ללקוחות יוצאים העשויים לחלוק זכויות פנסיוניות. אם אתה יכול לחלוק את הבית או את חשבון הבנק שלך, שקול לחלוק את הנכסים הזוגיים עם בן / בת הזוג הגרושה שלך. אם הסכום שבן זוגך או מעסיק בן / בת הזוג שלך שילם לחשבון הפנסיה שלך במהלך הנישואין שלך הוא רכוש זוגי, עליך לשקול אם ניתן לחלק את הנכסים הזוגיים בינך לבין בן / בת הזוג שעזב.

תוכניות פנסיה צבאיות אינן נכללות כדין מהעיזבון הזוגי ואין לראות בהן רכוש זוגי לחלוטין

הטבות מוקנות המיוחסות להטבות הניתנות במהלך נישואיך צריכות להיכלל בעיזבון הזוגי שלך, אך אינן ניתנות לחלוקה בנכסים הזוגיים. יש להחריג כראוי נכסים זוגיים כמו פנסיות ותוכניות צבאיות, כמו אלה של חייליכם וחייליכם בדימוס.

אם אתה מקבל פיצויי פיטורים או תמריצים פנסיוניים אחרים שנדחו במהלך הנישואין שלך

חלק זה חייב להיות רכוש זוגי ולא להיות משותף עם בן / בת הזוג שלך. כדי לבסס את זכאותך לפנסיה לאחר גירושין, עליך ועל עורך הדין שלך (או עורך הדין של בן / בת הזוג) לנהל משא ומתן בצוואתך איזה אחוז מקצבתך תקבל. אם אתה יכול לאכוף את זכויותיך לחלק מהפנסיה שלך לאחר הגירושין, אינך צריך להציג תוכנית פנסיה כאשר אתה מתגרש. בן הזוג שלך יצטרך לתבוע את חלקו ולקבל גישה אליו.  בית המשפט יכול לכלול כל תוכנית פנסיה שאחד מבני הזוג מרוויח בנכסים הזוגיים הזמינים לחלוקה. היא יכולה לכלול כל תוכנית פנסיה או תוכנית פרישה שכל אחד מבני הזוג הרוויח באמצעות נכסי הנישואין העומדים לרשות האגף, ניתן להוציא צו ביום שתוגש ותמסור פירוק הנישואין.
עבור פרטים נוספים על חלוקת פנסיה בגירושין וחלוקת זכויות בעסק וזכויות פנסיה בעת גירושין יש לגשת לאתר adv-office.co.il

בעת חלוקת נכסים, בית המשפט לגירושין יכול גם לקחת בחשבון הטבות פנסיה לשני הצדדים בעת חלוקת הנכסים, כמו גם תוכניות פנסיה.

הטבות פנסיה

לרבות תשלומי פיטורים נדחים, נחשבות לנכס בן הזוג שרכש אותן במהלך הנישואין. פנסיות שנרכשו במהלך הנישואין הן סחורות זוגיות הכפופות לחלוקה הוגנת, בין אם הן עוקלות ובין אם לאו. הטבות פנסיה (כולל דחיית פיצויים) שבן זוג רכש במהלך נישואיו, כמו תוכנית פנסיה או תוכנית פנסיה.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן